Kerst & Whitsunday island

28 december 2019 - Airlie Beach, Australië

Joe! Afgelopen dagen hebben we kerst gevierd in Sydney. Vooral kerstavond, denk aan een soort Sinterklaas op steroïden .. heel gezellig! Eerste kerstdag hebben Chantal, Hein en ik op Manly beach gevierd. Dus behalve een sneeuwpop die iemand van zand had gemaakt is kerst verder wel beetje aan ons voorbij gegaan, is toch anders in 30graden. We hebben inmiddels een stamkroeg in Manly.. the bavarian. Een Duits restaurant dat over de jachthaven kijkt.. beetje Oktoberfest achtig met halve liters drank en lekkere pink G&T’s 😀. We wilden oud& nieuw vieren bij Sydney Harbour. Maar daar moet je je voor een plekje al 10.00 smorgens in een park nestelen en waarschijnlijk kun je pas 05.00 de volgende morgen met de eerste bus weg.. onze Duitse vrienden van de Bavarian geven een “Haus” party met vuurwerk en als het helder is zien we misschien ook nog dat van Sydney.. dat lijkt dus een beter plan! Vooral ook dat je een tafel met drank afkoopt zoals bij oktoberfest.. 😊

Vrijdag zijn we richting Airlie gevlogen, de toegang naar de Whitsunday islands. Voor een mooie zeil cruise op zaterdag. Nu heeft het hier al 6 maanden niet geregeld.. tot de dag dat wij arriveerden.. een waar wonder. Met regen bedoel ik ook echt tropische regen.. die het hele weekend dat wij er zijn zal aanhouden 😫. Vol goede moed zijn we vanmorgen toch op de boot gestapt voor de 3 uur durende zeiltocht. Deze foto vertelt het verhaal wel;

B0DF60DF-2533-4863-A804-1FD2617CD340
Ik had geen zin meer maarja je gaat toch.. Na 3 uur varen begon de regen rond de eilandjes weg te trekken en kwamen we bij de snorkelplek aan. Vaders trok ook zijn wetsuit aan (tegen giftige kwallen) en zag eruit als een kikvorsman.. die van hem had ook handjes 😂. Wij in het rubberen bootje.. bleek dat we niet vanaf een strand gaan maar daar uit moeten stappen.. en dat het max 20m diep is. Toen ook nog bleek dat er een magnetisch veld vanaf dit bootje aangezet wordt zodat haaien weg blijven, maar het bootje eerst nog even terug naar de zeilboot ging om de rest op te halen- dus even geen magnetisch veld..was de grens bereikt. Papa zat op dezelfde boot terug  😃. Chantal en ik waren ook niet super relaxt maar uiteindelijk bleek dat nergens voor nodig. Mooie visjes, geen haaien!
Bij Whithaven beach aangekomen bleek de regen weg en hadden we uitzicht op de mooie baai en bountystranden.. als je dan rood als een kreeft terug naar de haven vaart weet je dat je toch stiekem wat zon hebt gepakt!

Maandag vliegen we weer terug voor de laatste week Sydney. Ik heb nog steeds heimwee, maar al minder dan vorige week. In ieder geval nog niet Expedia gebeld om m’n ticket aan te laten passen ;) vooral lastig om geen WiFi te hebben in Sydney. En als ik ergens ben waar WiFi is, is dat bij mij vaak overdag en slapen jullie allemaal.. Dus ik spreek jullie niet zo veel als ik zou willen!

1. Ome Aad en tante Tien:
    28 december 2019
    Hoi steef,wat een prachtig verhaal,we genieten er wel van hoor.
    En wat een mooie foto,s.Jullie hebben een mooie reis,en zien heel veel,echt geweldig
    Hier waren de Kertdagen ook heel gezellig we gingen geurmetten.
    Met Siep gaat het boven verwachting goed,ze gaat het daar nog leuk vinden
    Vandaag word Dennis gehuldigd op z,n werk,hij werkt er 25 jaar.
    Lieve Steef,fijn om weer wat van jullie te horen,doe ze allemaal de groeten
    Liefs van ons Ome Aad en Tante Tien
  2. Stephanie:
    28 december 2019
    Hoi, oh klinkt goed jullie feestdagen! Gefeliciteerd met Dennis! Nou ik mis Siepie wel hoor..ik doe iedereen de groeten! Liefs
  3. Lies:
    28 december 2019
    Hoe kan je nou heimwee hebben? Ik heb omgekeerde heimwee als ik jouw verhalen lees! O&N wordt vast top met de Duitsers 🍻
  4. Stephanie:
    28 december 2019
    Hahaha ja wat een muts ben ik hè.. voel me weer een klein kind! Denk gewoon dat ik de dagen alleen niet zo chill vind. Maar wie weet wat een avonturen er nog aan komen!
  5. Sonja:
    29 december 2019
    He Steef, lijkt me inderdaad gek om kerst te vieren in de zomer. Fijn dat de regen op hield en jullie heerlijk konden genieten van en om het eiland! Hier gaat alles zijn gangetje en de groetjes aan de rest van de fam! Dikke kus
  6. Stephanie:
    29 december 2019
    Doe ik! We proberen vandeweek nog even je moeder te face timen, dat lukte gisteren niet! Volgens mij probeerde ze ons terug te bellen maar toen sliepen we al 😊.
    Dikke kus 💋
  7. Mo:
    30 december 2019
    Steef, alvast een heeeeel goede jaarwisseling, dat al je dromen uit mogen komen in 2020. Nieuw job heb je al en goodlooking as always . dikke zoen Mo
  8. Stephanie:
    30 december 2019
    Dank je wel lieverd, jij ook alvast de beste wensen! 😘
  9. Ome Aad en tante Tien:
    6 januari 2020
    Lieve Stéphanie,
    Weer genoten van je reisverhalen wat hebben jullie veel gedaan en gezien
    En leuk dat ik jullie live heb gezien en gesproken
    En dat ik je Tante Tien heb gesproken vond ik ook zo leuk,wat zal ze jullie missen.
    Waar je nu naar toe gaat,zijn daar geen branden??
    Hier is het elke dag op het journaal,zo erg van dat mooie land
    Maar we hopen dat je nog een mooie reis gaat maken,en we kijken er weer naar uit
    Mooie foto,s heb je gemaakt .nou tot gauw
    Dikke kus van ons
  10. Stephanie:
    6 januari 2020
    Ja echt hè.. de eerste 3 weken zijn omgevlogen. Maar als ik terug kijk hebben we zoveel gedaan dat het veel langer lijkt! Ik kom niet bij de branden in de buurt.. ik ga er alleen maar verder vandaag gelukkig! Maar wat een ellende allemaal!
    Dikke kus!