Perth 💞

14 januari 2020 - Perth, Australië

Joe! Vrijdagmorgen vertrok ik vol goede moed vanuit Alice Springs richting Perth. Nog steeds het geluksgevoel van klant van de dag bij het Hilton :). Tijdens het taxiën naar de startbaan sloeg het vliegtuig uit.. lichten uit, motor alles.. opnieuw gestart en nogmaals hetzelfde probleem. Er komt een punt dat je eruit wilt kan ik zeggen haha.. Gelukkig dacht de piloot hetzelfde. Lang verhaal kort.. 10 uur vertraging, overstap in Adelaide naar Perth gemist, daar in een hotel ondergebracht en op zaterdagmorgen poging 2 richting Perth.. deze keer geslaagd :).
Perth is fantastisch!! Deze stad is nog geen 150 jaar oud en pas een paar jaar populair bij toeristen..vooral door instagram waar iedereen een quokka selfie wil. Ik ook ☺️. Om deze reden zijn de meeste hotels gloednieuw, overal leuke barretjes en hippe eettentjes, kunst en streetart. Heel tof.
Zaterdag middag stond een wandeltocht door de stad gepland met een gids.. ik had al even door de stad gelopen maar met een gids zie je zoveel meer!

F4E072CD-E3CF-44C3-9918-1731AB6F1B06

Zondag was het eindelijk zover... Rottnest Island. Rottnest is een verbastering van het Nederlandse rattennest. De Nederlandse ontdekker van het eiland kwam aan land en zag enorm veel grote ratten en is niet meer teruggegaan. Hij is de rivier richting Perth opgevaren en zag overal zwarte zwanen. Die rivier heet nu dan ook Swan River. Echt origineel met namen was de beste man dus niet :-).Die ratten zijn quokkas, beetje kruising tussen een kat en konijn qua grootte en bewegen als kangoeroes. Een insta hype omdat ze altijd lijken te lachen en nieuwsgierig waardoor je selfies met ze kan maken. Nou serieus, de eerste die ik tegen kwam keek vals en begon naar me te sissen... dus zo vrolijk vond ik deze snuiter niet. Maar daarna kwam ik wel leuke tegen.

9A941AE5-72C4-4037-9B92-B27F0BAF4C93 73D8B933-F1EA-4F2D-A8AB-E65B467BEF1D

Een goede selfie is niet gelukt, is denk een combi van gebrek aan geduld en selfie kwaliteit haha. Verder heb ik ook nog een kleine 5 uur over het eiland gefietst.. super mooie natuur met zoutmeren, kleine baaien en rotskliffen. Gisteren heb ik door Kings park gewandeld, wat je kan vergelijken met central park.
En nu ga ik een paar dagen wat rustiger aan doen.. Ik heb al zoveel gereisd en zoveel gezien, ik moet ergens ook een vakantiegevoel gaan krijgen haha. Dus ik zit nu in een nieuw hip hotel met zwembad..wel klein badje en tussen gebruinde mensen met wasbordjes.. maargoed, ik ga hier 2 dagen helemaal niets doen.. Lekker smorgens ergens brunchen en dan met een boekje en een drankje aan het water!

Donderdag ga ik met de trein naar een plaats hier uurtje verderop, daar heb je wetlands met bijzondere vogels en dolfijnen en vrijdag start m’n 4 daagse tour omhoog langs de westkust. Dat is meteen mijn laatste week hier alweer! Gaat zo snel.. volgende week woensdag nacht vlieg ik terug naar Sydney en vrijdagmiddag terug naar Nederland. Dus ik zal na m’n 4 daagse tour nog een update hier posten en daarna zie ik jullie thuis weer!

xx

1. Richard:
    14 januari 2020
    Geniet er nog even lekker van! En pak nog maar een lekker kleurtje de komende dagen!
  2. Stephanie:
    Komt goed! Work in progress 😉
  3. Mo:
    14 januari 2020
    hilarisch geschreven, zie je gezicht al voor mij toen de quokka zo an het sissen was :). Heb jij weer. En tja geen fijn gevoel als het vliegtuig het niet goed doet….lekker genieten nog deze week.
  4. Stephanie:
    14 januari 2020
    Thanks komt goed! Als ik weer aan t werk ben plannen we even een bakkie! En een date met Loes erbij 😘
  5. Ome Aad en tante Tien:
    Lieve Steef,
    Wat fijn om weer een mooi verhaal te lezen,je doet het goed om even je rust te pakken
    Je hebt al zo veel gezien,en wij hebben er van genoten
    Mooie foto,s ook,zie je je Familie nog voordat je terug vliegt??Nog mooie dagen en veel plezier
    Dikke kus van ons.
  6. Stephanie:
    14 januari 2020
    Thanks! Nee ik land in de loop van volgende week donderdag en vrijdag morgen al weer naar het vliegveld. Ze wonen best ver uit het centrum vandaan dus dat is niet handig! Ik ben lekker aan het uitrusten en vanaf donderdag weer paar mooie dagen gepland! xx
  7. Sonja:
    14 januari 2020
    Geniet nog maar lekker! Voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje op de bank met Siep op schoot hahaha dikke kus
  8. Marjon en Co:
    15 januari 2020
    Topverhaal, Stephanie. Ach ja, reizen is wachten. Maar dan heb je, na wat reis vertraging, wel wat! Veel plezier en Groetjes.