Laatste dagen Sydney

5 januari 2020 - Collaroy, Australië

Afgelopen week waren alweer de laatste dagen in Sydney.. Zo is ook de dag waarvan je wist dat ie ging komen geweest... 2x... huntsmanspiders... Incident 1, hij zat tegen m’n slaapkamerraam aan de buitenkant. M’n tante; laat maar zitten voor de muggen. Uhm nee. Ze doen niets... maar ze zijn gewoon heel groot.. en mega snel en kunnen springen..     Incident 2; er liep er eentje over de muur bij m’n neef tijdens een bbq zaterdag. Maar die heb ik niet gezien gelukkig.. toch fijn dat ze wachten met zeggen tot ie weer onder het huis zit. Zit je zo lekker van op een veranda 😄

Oud en nieuw hebben we gevierd in Manly aan een mooie baai waar je om 21 uur kinder vuurwerk hebt en om 00.00 uur zie je achter de heuvels het vuurwerk van Sydney. Heel tof, maar wel beetje gek.. er was geen klok die af telde dus ineens was het nieuw jaar en na het vuurwerk gaat iedereen naar huis?! Nieuwjaarsdag hebben we lekker uitgebrakt in Taronga zoo. Super mooie dierentuin in de baai rond Sydney met mooie uitzichten op de skyline omdat het op een rots is gebouwd.

We zijn nog een dagje naar Sydney stad geweest.. Darling harbour. Waarna Chantal, Hein en ik naar het hostel zijn gegaan waar Chantal in 2008 heeft gezeten.. leuk om dat allemaal te zien ! Vrijdag hebben we fietsen gehuurd en een rondje om een meer hier gefietst.. even een beetje sportief gedaan.. Als je denkt dat ze in Amerika veel en slecht eten.. nou Australië is net zo erg, of erger..en alles is ook glutenvrij dus geen redding voor mij. Ik heb in Melbourne de warme choco met suikerspin gevonden van Instagram en Pinterest en nu in Sydney het ijsje wat een compleet bouwwerk is met knettersnoep, merengue en suikerspin.. dus ik denk dat er wat meer is om van te houden als ik straks terug ben.. 😜

Het weekend was een strandweekend.. We zijn naar het strand van Manly geweest waar je ook mooi kan snorkelen..Chantal en ik hebben echt grote vissen gezien! De stroming is echt sterk, we zijn goede zwemmers maar het is ook voor ons verraderlijk. Zeker omdat je vanaf de rotsen erin gaat, en ineens drijf je compleet ergens anders. Chantal is tegen een rots aan gekomen en heeft haar teen gebroken. Aan het strand zelf mag je alleen tussen 2 vlaggen in het water in.. stukje van 20 M breed denk ik. Omdat het alleen daar veilig is. En er gaan heli’s in de lucht om te checken voor haaien.. maar toch, die gaan niet constant en die beesten zwemmen.. Maar niet aan denken als je snorkelt.. nu heb ik er geen een gezien en ook geen enkele keer gezien dat een heli er eentje spotte.. wel jammer, had een mooi verhaal geweest 😃 S avonds een bbq voor de hele familie als soort afscheid en zondag nog even naar Bondi beach.. Manly heeft een mooier strand en is voor ons dichtbij..Bondi is bijna 2 uur met ov..  maarja je bent toerist of niet.. en ov is hier makkelijk en super goedkoop.. want je bent Nederlander of niet 😃.

En nu zit ik weer op het vliegveld.. deze keer naar Alice Springs.. mijn reis gaat nu verder alleen. M’n ouders, zusje en Hein vliegen terug naar Nederland en ik naar de outback! Dat is wel een raar idee, maar ik heb ook zin in de dingen die ik nog ga zien!
Ik hoop dat deze vlucht beter gaat want door het rare weer hier is er veel turbulentie.. naar Melbourne waren luchtzakken en een bumpy landing (woorden van de piloot) dus ik stap wat minder enthousiast in tegenwoordig. De heimwee is eindelijk beetje weg en ook Siep is gesetteld op z’n vakantie adres.. hij heeft een kat in elkaar geslagen en in het strafhok geslapen.. Dus zo zijn we allebei buiten onze comfort zone aan het gaan en weer redelijk onszelf aan het worden 😄

We hebben geen last van de branden, ook waar ik heen ga zijn ze (nog) niet. Maar de situatie wordt steeds erger en als je het nieuws ziet is het echt verschrikkelijk allemaal. Er staan nu overal donatie boxes.. de brandweer draait bijna volledig op vrijwilligers. Gelukkig zetten ze nu eindelijk het leger in.

Nu ik m’n reis vervolg in hotels moet ik in de avonds en ochtend meer WiFi gaan hebben.. dus kan ik weer wat meer appen enzo!
xx

1. Richard:
    6 januari 2020
    Leuk om te lezen en te zien allemaal! Goed dat je zo geniet!!
  2. Stephanie vandermeer.reislogger.nl:
    6 januari 2020
    Wat een mega ijs. Succes verder met je reis, hoop dat je mooie dingen ziet en meemaakt.
    Zet m op Steef, je kan het.
  3. Mo:
    6 januari 2020
    haha die Siep, vreselijk gedrag haha. Heerlijk om dit zo te lezen en er een beetje bij te zijn. Ik heb toevallig, nou ja toevallig... een mail gezonden voor sponsoring voor mijzelf want ik wil in Brisbane bij het Koala Rescue centre 1 week gaan meehelpen...iets in mij zegt dit te moeten doen. Kijken of Wiebe of de afdeling sponsoring mij wil helpen.

dikke zoen Mo
  4. Stephanie:
    6 januari 2020
    Oh wat goed van je! Volgens mij hebben we daar genoeg klanten zitten.. dus wie weet! Vreselijk allemaal hoor! Wel even laten weten als je gestuurd wordt :) dikke kus!
  5. Sonja:
    6 januari 2020
    Weer een leuk verhaal Steef! Heel veel plezier en succes de komende tijd! Ben echt heel benieuwd wat je allemaal nog gaat meemaken! Dikke kus
  6. Stephanie:
    8 januari 2020