Melbourne 💞

22 december 2019 - Melbourne, Australië

Dit moet één van de tofste steden zijn waar ik ooit ben geweest! De stad is nog maar 150 jaar oud, dus er is niet veel cultuur maar er zijn wel veel oude gebouwen in combi met de nieuwbouw wat heel mooi is! We kwam op vrijdag aan in een bloedhitte van 45 graden.. daar word je niet heel actief van.. Chantal en Hein zaten op een eerdere vlucht dus we spraken af bij het hotel. We hebben wel een dappere poging gewaagd door de stad en hebben één en ander gezien. Maar nadat ik nog even in de Eureka tower het uitzicht vanuit de 88e verdieping had bewonderd was ik er ook wel klaar mee ☺️.. ik was eigenlijk al klaar in de lift omhoog..want ik stond doodsangsten uit.. en zo mooi waren de plaatjes boven ook niet aangezien er rook en smok in de stad hing haha. Dus eind van de middag snel terug in de airco van het hotel. In de avond zijn we naar het strand bij St Kilda geweest, super leuk en als de zon ondergaat komen de pinguïns uit de zee om tussen de rotsen te slapen. Zaterdag heb ik een tour over Phillip Island gemaakt. Daar komen als de zon ondergaat duizenden pinguïns uit de zee terug naar hun huisjes.. leuke dag... maar de temperatuur was gedropt van 45 naar 15 graden.. dus koud.. en zo super toeristisch..Chantal en Hein hadden andere plannen en mijn reisgezelschap van de tour bestond uit Chinezen.. al met al had mijn dag dus leuker kunnen zijn denk ik 🤨. Zondag was de leukste dag! We hebben een tour over de great ocean road gemaakt. Een lange weg langs de kust met mooie rots formaties en regenwoud. Ik heb een helikopter tour gemaakt over een stukje wat zo vet was! Daarnaast hebben we ook nog de mooiste vogels, wilde kangoeroes en een koala gespot! Vandaag lopen we nog beetje rond in de stad.. temperatuur moet zo rond begin 20 graden zijn.. en vanavond terug naar Sydney voor de kerst!
Het is gelukt om een nieuwe tour te boeken bij Perth.. alleen geen 9 daagde maar 4 daagse en op onhandige dagen, maar het was het enige dat nog beschikbaar was.. dus nu nog kijken wat ik de rest van de dagen daar ga doen. Mij leek de westkust een van de hoogtepunten van de reis maar inmiddels heb ik er alleen maar buikpijn van.. ik heb me al een paar x afgevraagd of ik niet een vlucht eerder naar huis moet pakken en de westkust maar te laten.. maar dat voelt nu nog te veel als opgeven haha

1. Ome Aad en tante Tien:
    23 december 2019
    Lieve Steef en de hele fammilie,
    Wat een prachtig verhaal,en jullie hebben toch heel veel gezien.
    Hoe is het met de bosbranden??Het is hier iedere avond op het journaal.
    Kan je ma het hebben met de warmte??ze hebben regen voorspeld,dat is wel goed
    Wij wensen jullie een bijzonder kerstfeest toe
    Dikke kus van ons!
  2. Stephanie:
    23 december 2019
    Hi.. ja hier hebben we niet zoveel last van de branden hoor! Af en toe hangt er rook en smok en kun je het ruiken. Maar het is niet bij ons in de buurt gelukkig! De warmte valt heel erg mee gelukkig. In Sydney was het vandeweek 40 graden maar zo voelde dat niet. En de komende dagen is het tussen de 25-30 dus prima uit te houden! M’n ouders zijn zo aan het genieten! Heel leuk allemaal!
    Fijne dagen, dikke kus 😘
  3. Lillian:
    Fijne feestdagen daar!
    x
  4. Stephanie:
    Thanks! Jullie ook xx
  5. Lies:
    23 december 2019
    Doorzetten hoor. Er komen vast mooie dingen op je pad! Fijne kerstdagen met de familie.
  6. Stephanie:
    Dank je! Jullie ook 😘