Sydney!

19 december 2019 - Sydney, Australië

Jaaa we zijn in Sydney, de reis viel super mee!
Tweede vlucht van Singapore naar Sydney vond ik wat minder.. ik vind het altijd wat hatelijk als een piloot vlak voor vertrek gaat aankondigen dat er slecht weer is onderweg en er zware turbulentie verwacht wordt..als de stewardessen dan geen eten en warme dranken meer gaan uitserveren en zich vast gespen... dan is het een wonder dat m’n nagels nog redelijk oké zijn, want die stonden aardig in de stoelleuning 😀.

Bij aankomst moesten we Angelo van de AirPort shuttle zoeken. Angelo heeft ons ruim 1,5 uur aan het lijntje gehouden en is uiteindelijk niet eens op komen dagen.. ondertussen zet ik mijn telefoon aan en zie dat de touroperator van de west coast tour failliet is.. waardoor de 9 dagen backpacken tussen Perth en Karijini niet door gaan..en het maar de vraag is of er restitutie gaat plaats vinden dus tja.. slechte start voor een control freak op slaap tekort.

Maar uiteindelijk,  na bijna 30 uur onderweg te zijn geweest bracht een aardige taxi chauffeur, met discutabele rijkunsten, ons naar de familie!
Na flink wat koffie, wijn en bijpraten was het super fijn om weer even te kunnen douchen en slapen!
De eerste dag hebben we vooral beetje chill gehangen in de tuin en bij het zwembad.. even de jetlag eruit werken (nog niet gelukt) de opblaas tompouce van de HEMA is een succes.. er op komen gaat alleen nog niet zo gracieus als verwacht. Ik had een influencer style plaatje hiervan in m’n hoofd- ik had beter kunnen weten 😜

Gisteren zijn we naar Sydney city geweest: we hebben opera house en de botanical garden  gezien. Het was met 40 graden wel warm in de stad, maar het is niet dezelfde hitte als in Nederland dus goed te doen. Wel gek om in deze hitte kerstbomen te zien! De wind stond verkeerd waardoor de rook van de bosbranden de stad in kwam en daar bleef hangen.. dus het was een beetje heiig. Toen de veerboot ons bij Manly beach afzette hebben Chantal, Hein en ik nog een happy hourtje gevonden. Met pink gin tonics en halve liters bier werd de dag keurig afgesloten 😀.

Inmiddels zit ik weer op het vliegveld onderweg naar een lang weekend Melbourne.. wat de cliffhangers van dit stuk is, want later hierover meer 😉

xx

1. Lies:
    20 december 2019
    Wat balen van je tour! Maar veel plezier in Melbourne!!
  2. Stephanie:
    20 december 2019
    Dank je! Ja zal ook wel goed komen allemaal! Melbourne is echt super tof! Wel warm vandaag (45graden) 😊
  3. Wilma:
    20 december 2019
    Wat balen van je tour. Ik ga duimen dat er een oplossing komt. Veel plezier in Melbourne
  4. Stephanie:
    Thanks! Komt vast goed!
  5. Mo:
    20 december 2019
    hoi meis, wat kan jij leuk schrijven, ik hoor het je zeggen. Jeetje daar gaat je backpack avontuur….misschien lukt de restitutie en kan je aldaar iets regelen. heerlijk om zo mee te genieten met jou /jullie. knuffel aan je ouders.
  6. Stephanie:
    Thanks! 💞
  7. Ome Aad en tante Tien:
    21 december 2019
    Lieve Steef en familie, wat gezellig dat ik je reis mag meemaken zo. En wat een mooie foto van jullie allemaal. Heel veel plezier in Melbourne met Chantal en Hein. Liefs van Ome Aad en tante Tien.
  8. Stephanie:
    21 december 2019
    Dank jullie wel! 💞 ik zal morgen de foto’s van Melbourne plaatsen. Hier hebben we het ook weer super leuk!
    Liefs!